GERBER Pál munkássága a nyolcvanas évek elején indult, de a hetvenes évek Magyarországában, valamint a késő-posztmodern európai kultúrában gyökeredzik. Az alapvetően vidám, elégedett művész humorral és iróniával átitatott sajátos művészeti nyelvet hozott létre. Kiállításait egy egységes gondolati és képi installációnak kezeli, gyakran használja a táblakép síkját verbális közlésre, ezen "szövegművek", aforizmaként meghatározzák befogadásuk útját. Ezek mellett általában szerepeltet hagyományos technikával készült figurális festményeket, rajzokat. Amelyek oldott, de rendkívül biztos kezű, lecsupaszított tárgyiasult megjelenésükkel -legyenek akár színnel festettek, de monokrómok vagy fekete-fehérek- mindig valamely fogalmi közlés eszközei. GERBER Pál művészete "morális", még ha ezen kifejezés oly képtelenül is hangzik a különböző művészeti médiumok bevonásával dolgozó alkotót az ember és a művész hétköznapi létezésének "útja" foglalkoztatja. A nyolcvanas évek színes újfestészetét is a saját nyelvére formálta és egy monokróm asszociatív, szimbolikus, a formákra és jelentésükre koncentráló önálló festészetet hozott létre. Festészete olykor szakrális, de nem keresztény, buddhista és hindu kultúrával megtermékenyített. Nem kötelezi el magát egyik keleti vallás mellett sem, politikai, de nem politikus. GERBER Pál egyszerűen csak a vizuális művészet eszközeivel bölcsen moralizál.

GERBER Pál munkássága a nyolcvanas évek elején indult, de a hetvenes évek Magyarországában, valamint a késő-posztmodern európai kultúrában gyökeredzik. Az alapvetően vidám, elégedett művész humorral és iróniával átitatott sajátos művészeti nyelvet hozott létre. Kiállításait egy egységes gondolati és képi installációnak kezeli, gyakran használja a táblakép síkját verbális közlésre, ezen "szövegművek", aforizmaként meghatározzák befogadásuk útját. Ezek mellett általában szerepeltet hagyományos technikával készült figurális festményeket, rajzokat. Amelyek oldott, de rendkívül biztos kezű, lecsupaszított tárgyiasult megjelenésükkel -legyenek akár színnel festettek, de monokrómok vagy fekete-fehérek- mindig valamely fogalmi közlés eszközei. GERBER Pál művészete "morális", még ha ezen kifejezés oly képtelenül is hangzik a különböző művészeti médiumok bevonásával dolgozó alkotót az ember és a művész hétköznapi létezésének "útja" foglalkoztatja. A nyolcvanas évek színes újfestészetét is a saját nyelvére formálta és egy monokróm asszociatív, szimbolikus, a formákra és jelentésükre koncentráló önálló festészetet hozott létre. Festészete olykor szakrális, de nem keresztény, buddhista és hindu kultúrával megtermékenyített. Nem kötelezi el magát egyik keleti vallás mellett sem, politikai, de nem politikus. GERBER Pál egyszerűen csak a vizuális művészet eszközeivel bölcsen moralizál.


1956 | Tatabánya | Budapesten él és dolgozik
TANULMÁNYOK
1978-1983   Magyar Képzőművészeti Főiskola | Festő szak | Budapest
DÍJAK, ÖSZTÖNDÍJAK
1997  Munkácsy-díj
1993  Fővárosi Önkormányzat kulturális bizottságának díja
      Nagykőrösi Grafikai Tárlat | a Művelődésügyi Minisztérium díja
1992  Alfa Romeo művek kiállításának 1. Díja
1991  Művészeti Alap díja
1989  Stúdió '89 - Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület díja
      Nagykőrösi Grafikai Tárlat | Művészeti Alap díja
VÁLOGATOTT EGYÉNI KIÁLLÍTÁSOK
2017  Ez meg az - Sziszifuszból Homo Faber | B32 Galéria | Budapest
2014  Felmosom a fedélzetet vagy nem | Óbudai Társaskör Galéria | Budapest
      Én és Ő | Ferencvárosi Pincegaléria | Budapest
      VILÁG, amelyben élünk | Mazart Galéria | Budapest
2011  Ami lehúz és ami felemel | VILTIN Galéria | Budapest
2010  Egy énekkart keresek, ahol még énekelnek és egy mosodát, ahol még mosnak - Gerber Pál retrospektív
      kiállítása | Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum | Budapest
2008  Csendéletek (Hecker Péterrel) | Deák Erika Galéria | Budapest
2005  Az E. tragédiája | Kortárs Művészeti Intézet | Dunaújváros
2002  Összkomfortos Lk. inox konyhával..... | Karinthy Szalon | Budapest
     Verjétek le a ronda csillárokat | Dorottya Galéria | Budapest
2001  A fűtő, mint a legjobb zenész, a portás, mint a legjobb sejtbiológus | Trafó Galéria | Budapest
     Földrajzilag egy közép-európai kis ország...| Meander Galéria | Budapest
2000  Eltalált alma | Várfok Galéria | Budapest
1998  Aki szereti rúgni a labdát futballista | Várfok 14 Műhelygaléria | Budapest
     Gabler – Gerber (Hermann Gablerrel) | Bagane Grond | Utrecht
1997  Képek az ikonszférából | Spiritusz Galéria | Budapest
1996  Gabler – Gerber (Hermann Gablerrel) | Bartók 32 Galéria | Budapest
VÁLOGATOTT CSOPORTOS KIÁLLÍTÁSOK
2017  Az autizmus mint metafora | Kortárs Művészeti Intézet (ICA-D) |  Dunaújváros
2016  Kapufa | Kortárs Művészeti Intézet ICA-D | Dunaújváros
2014  Szabadkéz | MODEM | Debrecen
      csend | Ludwig Múzeum | Budapest
      Art Market Budapest | VILTIN Galériával | Budapest
      Konstelláció | Supermarket Galéria | Budapest
      KORTÁRSAK | Új Budapest Galéria | Budapest
      Várfok - a kezdetek | Várfok Galéria | Budapest

2013  Képzavarók | Pelikán Galéria | Székesfehérvár
      Budapesti merítés | Új Budapest Galéria | Budapest
      Art Market Budapest | VILTIN Galériával | Budapest
2012  Viennafair | VILTIN Galériával | Bécs
      ArtMarket Budapest | VILTIN Galériával | Budapest
      Szemtől szemben | Francia Intézet | Budapest
      RAJZ.OK | VILTIN Galéria | Budapest
      Kontextus | Karton Galéria | Budapest
      Konceptualizmus ma | Paksi Képtár | Paks
2011  ARCO_madrid | VILTIN Galériával | Madrid
      ArtMArketBudapest | VILTIN Galériával | Budapest
      Mi a magyar? | Műcsarnok | Budapest
2009  Messiások | MODEM | Debrecen
      VIENNAFAIR | VILTIN Galériával | Bécs
2008  genezis | VILTIN Galéria | Budapest
      Central European Revisited II. | Eszterházy-kastély | Eisenstadt
2007  Akali | Magyar Nemzeti Galéria | Budapest
2006  Kilencvenkilenc év - Válogatás az Antal-Lusztig gyűjteményből | MODEM | Debrecen
2005  Feszített művek - Válogatás a múzeum gyűjteményéből 1. | Ludwig Múzeum -
      Kortárs Művészeti Múzeum | Budapest
2002  Kvízió | Trafó Galéria – Kortárs Művészetek Háza | Budapest
2001  Krém | MEO | Budapest
2000  Dialógus - Festészet az ezredfordulón | Műcsarnok | Budapest
1999  Szétnyílt doboz | Ernst Múzeum | Budapest
1998  Kortárs képzőművészet | Ludwig Múzeum- Kortárs Művészeti Múzeum | Budapest
1997  Olaj|Vászon | Műcsarnok | Budapest
      De Valigia | Nyugati pályaudvar | Budapest
      Van egy nő | Deák Galéria | Budapest
MŰVEK GYŰJTEMÉNYBEN
     
Faber Castell | Nürnberg
      Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum | Budapest
      Kunstmuseum | Bonn
      Francia Intézet | Budapest
      Modern Művészetért Alapítvány | Dunaújváros
      Munkácsy Mihály Múzeum | Békéscsaba
      Paksi Modern Képtár | Paks
TAGSÁG
     
FKSE-Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület