Kovács Attila 1938-ban született Budapesten, 1969-ben Stuttgart-ban (D) festőművészként diplomázott. Majd Kölnbe költözött ahol 2010-ig élt és dolgozott, élete utolsó évit Budapesten töltötte.
1969-1972 között létrehozott egy egyedi művészeti nyelvet
úgynevezet Vonatkoztatási rendszert, amely matematikai koordináták mentén épít
fel egy "x-y-z tengelyen" megvalósított, nem euklidészi geometriát követő
szekvenciális geometrikus absztrakciót. Az így elkészült sorozatok a végtelenig
folytathatóak és a "Vizuális struktúrák szintetizálhatóságának és
relativálhatóságának funkciótáblázatában" fogalmazza meg őket, majd fatáblán
vagy papíron kivitelezi. Művei gyakran a síkban indulnak, majd a matematikailag
rögzített szekvenciális mozgás ritmusát követve kilépnek a térbe és egyfajta
geometrikus frízt alkotnak a falon.
1976-ban részt vett a dokumenta6 kiállításán. Művei megtalálhatóak világszerte számos jelentős
közgyűjteményben.
Kovács Attila 1938-ban született Budapesten, 1969-ben Stuttgart-ban (D) festőművészként diplomázott. Majd Kölnbe költözött ahol 2010-ig élt és dolgozott, élete utolsó évit Budapesten töltötte.
1969-1972 között létrehozott egy egyedi művészeti nyelvet úgynevezet Vonatkoztatási rendszert, amely matematikai koordináták mentén épít fel egy "x-y-z tengelyen" megvalósított, nem euklidészi geometriát követő szekvenciális geometrikus absztrakciót. Az így elkészült sorozatok a végtelenig folytathatóak és a "Vizuális struktúrák szintetizálhatóságának és relativálhatóságának funkciótáblázatában" fogalmazza meg őket, majd fatáblán vagy papíron kivitelezi. Művei gyakran a síkban indulnak, majd a matematikailag rögzített szekvenciális mozgás ritmusát követve kilépnek a térbe és egyfajta geometrikus frízt alkotnak a falon.
1976-ban részt vett a dokumenta6 kiállításán. Művei megtalálhatóak világszerte számos jelentős közgyűjteményben.
|
|
1938 - 2017 | Budapest
1965-1970 Staatliche Akademie der
Bildenden Künste | Stuttgart 1998 Szombathelyi Képtár | Szombathely Galerie Wack | Kaiserslautern 1976 Albers-Kovács | Museum Ludwig |
Köln
Atelier
Glasmeier | Gelsenkirchen-Buer Csendélet | Dinamó Galéria | Budapest
Papercuts | Jókai 7 | Budapest 2016 print_Ed | VILTIN Galéria | Budapest ARCOmadrid | VILTIN Galéria | Madrid 2015 START Art Fair | VILTIN Galériával | London ARCOmadrid | VILTIN Galériával | Madrid 2014 Szabadkéz | MODEM | Debrecen ARTISSIMA | VILTIN Galériával | Torino 2013 Primary Struktures | Galerie March | Stuttgart Rajz.ok | Viltin Galéria | Budapest National Gallery of Modern Art | Újdelhi National Gallery of Modern Art | Mumbay National Gallery of Modern Art | Bangaluru 2012 Rasterfahndung - Das Raster in der Kunst nach 1945 | Kunstmuseum Stuttgart | Stutgart 2011 Denken | Kolumba Museum | Köln 2009 Art Cologne | 43. Internationaler Kunstmarkt | Edition & Galerie Hoffmann |Friedberg 2007 Ausgerechnet… Mathematik und Konkrete Kunst | Museum im Kulturspeicher | Würzburg Form and Symmetry (ISIS-Symmetry) | University of Buenos Aires | Buenos Aires 2005 Max Bill hat neue Nachbarn-Zur Neurepräsentation der Sammlung Konkrete Kunst in Europa nach 1945 | Museum 2003 150 Jahre Diözesanmuseum Köln! Schenkungen | Kolumba Museum | Köln 2001 Ars Vivendi – Ars Moriendi | Kolumba Museum | Köln Bezugssysteme | Edition & Galerie Hoffmann | Friedberg 1999 Art Cologne | 33. Internationaler Kunstmarkt | Galerie Ucher | Köln VIth Contemporary Art Exhibition and Art Conference | Caracas 1998 Universidad Simon Bolivar Museum | Galeria de Arte Caracas | Caracas 1997 Der unendliche Raum dehnt sich aus | Staatlichen Kunsthalle | Baden-Baden 1994 Europa-Europa | Das Jahrhundert der Avantgarde in Mittel- und Osteuropa | Kunst- und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland | Bonn 80-as évek-képzőművészet | Műcsarnok | Budapest, Palazzo Falconieri | Róma Jenseits von Kunst | Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum | Graz 1993 Grenzenlos – Zeitgenössische Kunst im Exil | HighTech Forum der Daimler-Benz AG | Stuttgart 1992 Grenzenlos. Zeitgenössische Kunst im Exil | Ministerium für Bundesangelegenheiten des Landes Nordrhein 1989 Konkrete und Kinetische Kunst aus der Sammlung Etzold | Peschkenhaus | Moers Art 20 | Kunstmesse Basel | Basel, Galerie Fesel | Düsseldorf, Edition & Galerie Hoffmann | Friedberg 1987 Mathematik in der Kunst der Letzten Dreißig Jahren | Wilhelm-Hack-Museum | Ludwigshafen 1986 Deutsche Grafik und Zeichnung der Gegenwart | Arts Center | Hong Kong, National Museum | Singapur, Shoto Museum | Tokió Trends in Geometric Abstract Art | The Tel Aviv Museum | Tel Aviv 1985 Deutsche Grafik und Zeichnung der Gegenwart | National Art Club - New York, Goethe Institut - Chicago, Museum of Fine Arts – Houston Imaginer, Construire | Musée d’art moderne | Párizs 1984 Constructivism and the Geometric Tradition | Indianapolis Museum of Art | Indianapolis Deutsche Grafik und Zeichnung der Gegenwart | Künstlerverein | Oslo Constructivism and the Geometric Tradition | Herbert Johnson Museum of Art | Ithaca | New York Deutsche Grafik und Zeichnung der Gegenwart | Museo de Bellas Artes | Buenos Aires 1983 Constructivism and the Geometric Tradition | San Antonio Museum of Art | Texas Deutsche Grafik und Zeichnung der Gegenwart | Art Gallery of New South Wales | Sydney Constructivism and the Geometric Tradition| New Orleans Museum of Art | New Orleans Arco 83 | Galerie Brigitte March | Stuttgart Constructivism and the Geometric Tradition | Toledo | Ohio 1982 art 13 | Kunstmesse Basel | Bázel, Galerie Dr.Luise Krohn | Badenweiler, Edition & Galerie Hoffmann | Friedberg Deutsche Grafik und Zeichnung der Gegenwart | Museum Ludwig | Köln Constructivism and the Geometric Tradition | Art Museum | Denver 1981 Constructivism and the Geometric Tradition | Detroit art 12 | Bázel, Galerie Swetec | Düsseldorf, Edition & Galerie Hoffmann | Friedberg Konstruktion in Prozess | Lódz 1980 Konstruktion, Struktur, Konstellation | Galerie Teufel | Köln 1900 Talets Konstutveckling Belist Genom | Konsthall Malmö | Malmö 1978 Slg. McCrory Corporation | New York, Luisiana Museum | Humlebaeck art 11 | Bázel, Galerie + Editions Media | Neuchatel, Meißner Edition | Hamburg, Edition & Galerie Hoffmann 1977 Sammlung McCrory Corporation New York | Stedelijk van Abbe Museum | Eindhoven Aspekte konstruktiver Kunst | Kunsthaus Zürich | Zürich Internationaler Kunstmarkt Bologna | Galerie Swart | Amszterdam art 8 | Kunstmesse Basel | Bázel, Galerie Teufel | Köln documenta 6 | Museum Fridericianum | Kassel Abstrakte Definition des Raumes | Nationalgalerie | Berlin 1976 Die reine Form – Von Malewitsch bis Albers | Slg. McCrory Corporation New York | Kunstmuseum | Düsseldorf 1975 Serie-System-Methode | Bonner Kunstverein | Bonn Internationaler Kunstmarkt | Galerie Teufel | Köln art 6 | Kunstmesse Basel | Galerie Teufel | Köln 1974 Kunst unserer Zeit-Neuerwerbungen | Rheinisches Landesmuseum | Bonn 16. Ausstellung Westdeutscher Künstlerbund | Karl-Ernst-Osthaus-Museum | Hagen Deutscher Künstlerbund Berlin | Gutenberg Museum | Mainz art 5 | Kunstmesse Basel | Bázel, Galerie Teufel | Köln 1973 Programm - Zufall - System | Slg. Etzold | Städt.Museum | Mönchengladbach Konstruktivismus 1913 - 1973 | Rheinisches Landesmuseum | Bonn Visuelle Ordnungen | Neue Nationalgalerie | Berlin Zeichnungen | Galerie Swart | Amszterdam art 4 | Kunstmesse Basel | Bázel, Galerie Teufel | Köln 7. Kölner Kunstmarkt | Galerie Teufel | Köln 1972 Begegnung-Sammlung Reiser | Museum Ulm | Ulm art 3 | Kunstmesse Basel | Bázel, Galerie Teufel | Köln IKI - Internationaler Markt für Aktuelle Kunst | Düsseldorf, Galerie Teufel | Köln 1969 Operationen | Museum Fridericianum | Kassel
MŰVEK GYŰJTEMÉNYEKBEN ÉS KÖZTEREKEN
|
|
|
|
|
|
|