BAKOS Gábor művei egyaránt használják a galériák terét és a köztereket. Erőteljes társadalmi érzékenységről tanúskodó munkákon keresztül vizsgálja a kortárs képzőművészet, a művész szerepét, helyét szélesebb társadalmi kontextusban. Az olykor szkeptikus, irónikus művek kritikát gyakorolnak a környezetre éppúgy, mint magának a művésznek a szélesebb társadalomhoz való viszonyulására. A köztereken elhelyezet Public Art művek a reklámokból adaptált kliséken keresztül gyakorolják kritikájájukat a reklámokon felnőtt nézőkre.
A projektekben gondolkodó művész 1997-ben létrehozta a Personal Press Project- et. A hosszú távra tervezett projektum a lehetőségek mentén és az egyszerű arányérzéket követve abban a meggyőződésben fogalmazódik meg újra és újra, hogy minden cselekedetnek esztétikája van, legyen annak alkotója művész vagy bármely más hétköznapi ember. Így a a projekt középpontjában az Ember és annak személyisége áll, kitüntetett médiuma nincs. Projektfelelős: BAKOS Gábor. A projekt keretében jött létre a More metaphysics 1997- 1999, Desire 1999-2008, Gypsy Desire 2004-2009, Shaped canvas from 2002.
BAKOS Gábor művei egyaránt használják a galériák terét és a köztereket. Erőteljes társadalmi érzékenységről tanúskodó munkákon keresztül vizsgálja a kortárs képzőművészet, a művész szerepét, helyét szélesebb társadalmi kontextusban. Az olykor szkeptikus, ironikus művek kritikát gyakorolnak a környezetre éppúgy, mint magának a művésznek a szélesebb társadalomhoz való viszonyulására. A köztereken elhelyezett, Public Art művek a reklámokból adaptált kliséken keresztül gyakorolják kritikájukat a reklámokon felnőtt nézőkre. A projektekben gondolkodó művész 1997-ben létrehozta a Personal Press Project- et. A hosszú távra tervezett projektum a lehetőségek mentén és az egyszerű arányérzéket követve abban a meggyőződésben fogalmazódik meg újra és újra, hogy minden cselekedetnek esztétikája van, legyen annak alkotója művész vagy bármely más hétköznapi ember. Így a projekt középpontjában az Ember és annak személyisége áll, kitüntetett médiuma nincs. Projektfelelős: BAKOS Gábor. A projekt keretében jött létre a More metaphysics 1997- 1999, Desire 1999-2008, Gypsy Desire 2004-2009, Shaped canvas from 2002.
|
|
1969 | Budapesten él és dolgozik |
|
TANULMÁNYOK |
|
1989-1994 |
Magyar Képzőművészeti Főiskola | Sokszorosító grafika / Festő / Intermédia szakok | Budapest |
TAGSÁG |
|
Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület (FKSE) Fiatalok Fotóművészetek Stúdiója (FFS) |
|
DÍJAK, ÖSZTÖNDÍJAK |
|
1991 1993 1999-2001 |
ELIA-díj, tanulmányút | Díjon Eötvös József éves ösztöndíj Derkovits Gyula ösztöndíj |
VÁLOGATOTT EGYÉNI KIÁLLÍTÁSOK |
|
1998 2001 2002 2003 2004 2005 |
Egymás köze | Stúdió Galéria | Budapest Látogatás I.| Visit I. – alakított festővászon | Deák Erika Galéria | Budapest labda, zászló, függöny, abrosz – alakított festővászon 2. | Liget Galéria | Budapest Vágy képek 1999-2003 | Ludwig Múzeum– Kortárs Művészeti Múzeum | Budapest Vágy képek 1999-2003 | Művészetek Háza | Pécs Sehnsuchtbilder | Collegium Hungaricum | Berlin |
VÁLOGATOTT CSOPORTOS KIÁLLÍTÁSOK |
|
1999
2000 2001 2002 2003 2004 2005 2007 2008 2009 2013 |
Perspektíva | Műcsarnok | Budapest 3rd Biennal Prague Young Artist from Central Europe | City Gallery | Prága Média Modell | Műcsarnok | Budapest parti pris | Frac Languedoc-Roussillon | Montpellier Kvízió | Trafó Kortárs Művészetek Háza | Budapest Felesleges gesztus - a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület kiállítása | Magyar Kulturális Központ | Bukarest JÁTÉK|GAME | Deák Erika Galéria | Budapest Feszített művek – Válogatás a Ludwig Múzeum saját gyűjteményéből 1. | Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum | Budapest Biennal of Quadrilateral 2, Culture Hero | Museum of Modern and Contemporary Art | Rijeka genezis | VILTIN Galéria | Budapest Átlövés | VILTIN Galéria | Budapest Konceptualizmus ma | Paksi Képtár | Paks |