Festészetének lényegi elemei az ecset és anyagkezelés módja, azaz a festék érzéki találkozása a vászonnal, valamint a kép síkjában helyet foglaló egy, vagy több ovális alapforma viszonya a háttérhez, és így a kép belső terét alkotó immanens térhez. Művészetének modern értelemben vett expresszív volta, nem csak az ecset és formakezelésének érzelmekre ható kifejező erejében mutatkozik meg, hanem az egyre intenzívebb színhasználatában is. A gyakran hálóba rendezhető ovális alapformát, fentről lefelé haladó kettős ecsetnyomból eredeztethetjük, amely a gesztus, és nyomhagyás vizsgálata szempontjából a koncentrált figyelem képé formálásának első mozzanata. Gondolhatunk így a gravitáció irányára, a festék mozgását követő gesztus dinamikájára, a keleti festészetben ez a mozzanat a létezés megnyilvánulásának első jele. A kortárs művészetben ezt leginkább a keleti kulturális tradícióra mélyen építő Lee Ufan művészetében figyelhetjük meg. Juhász munkáiban 1995 óta van jelen az ovális forma, majd 1999-től válik festészetének fő motívumává, melyek monokróm vagy különböző irányú ecsetvonások alakította, expresszív színvilágú, de absztrakt háttér előtt jelennek meg. A kisebb vagy nagyobb méretben, festői gesztusokkal felvitt ovális formák mindig egy adott -láthatatlan- rendszer, rácsszerkezet szabályaihoz igazodva kerülnek a vászonra, a biomorfikus absztrakció hagyományait megidézve. Légies kompozíciói a figuralitás határán mozognak.
Festészetének lényegi elemei az
ecset és anyagkezelés módja, azaz a festék érzéki találkozása a vászonnal,
valamint a kép síkjában helyet foglaló egy, vagy több ovális alapforma viszonya
a háttérhez, és így a kép belső terét alkotó immanens térhez. Művészetének
modern értelemben vett expresszív volta, nem csak az ecset és formakezelésének
érzelmekre ható kifejező erejében mutatkozik meg, hanem az egyre intenzívebb
színhasználatában is. A gyakran hálóba rendezhető ovális alapformát, fentről
lefelé haladó kettős ecsetnyomból eredeztethetjük, amely a gesztus, és
nyomhagyás vizsgálata szempontjából a koncentrált figyelem képé formálásának
első mozzanata. Gondolhatunk így a gravitáció irányára, a festék mozgását
követő gesztus dinamikájára, a keleti festészetben ez a mozzanat a létezés
megnyilvánulásának első jele. A kortárs művészetben ezt leginkább a keleti
kulturális tradícióra mélyen építő Lee Ufan művészetében figyelhetjük meg.
Juhász munkáiban 1995 óta van jelen az ovális forma, majd 1999-től válik
festészetének fő motívumává, melyek monokróm vagy különböző irányú ecsetvonások
alakította, expresszív színvilágú, de absztrakt háttér előtt jelennek meg. A kisebb vagy nagyobb méretben, festői
gesztusokkal felvitt ovális formák mindig egy adott -láthatatlan- rendszer,
rácsszerkezet szabályaihoz igazodva kerülnek a vászonra, a biomorfikus absztrakció hagyományait
megidézve. Légies kompozíciói a figuralitás határán mozognak.
1974 | Budapest | Budapesten él és dolgozik
TANULMÁNYOK
1995-2000 Magyar Képzőművészeti Egyetem | Budapest | festő szak
1994-1995 Chelsea College of Fine Art | London | festő szak
1989-1993 Képző-és Iparművészeti Szakközépiskola | Budapest | festő szak
DÍJAK
2004 STRABAG Festészeti Díj | alkotói támogatás
2003-2005 Derkovits Gyula képzőművészeti
ösztöndíj
2009 Art Universitas pályázat
EGYÉNI KIÁLLÍTÁSOK
2009 Vizivárosi Galéria | Budapest (Dorogi Jánossal)
2007 Budapest Art Factory Galéria | Budapest
2006 MAMŰ Galéria | Budapest (Cseh Lilivel)
2003 Térhatás II. | A.P.A. | Galéria | Budapest (Cseh Lilivel)
2002 Bercsényi Galéria | Budapest
VÁLOGATOTT CSOPORTOS KIÁLLÍTÁSOK
2019 fülledt szerda délutáni fény | VILTIN Galéria | Budapest
2018 Élő Magyar Festészet | Kepes Intézet, Eger | Rendition | The Concept Space | London
2017
Élő Magyar Festészet | Hal | Bálna | Budapest
2016 Világok közötti átjáró | Az Élesdi Művésztelep 20. éve | Műcsarnok | Budapest
2016 Magyar Festészet Napja | Bálna|Budapest
2015 Magyar Kortárs Festészet, lV. Esterházy
Művészeti Díj kiállítás |Magyar Nemzeti
Múzeum | Budapest
2015 Élő Magyar Festészet | Bálna | Budapest
2015 Ornamens-értelmezések a jelenkori képzőművészetben 1990-2015 | Várfok Galéria | Budapest
2015 Budapest Art Factory | Vienna Artfair | Bécs
2013 Budapest Art Factory | Catania Art Fair
2012
Zóna | Élesdi Művésztelep kiállítása | Modem | Debrecen
2011 Tabula rasa II. | MAMŰ Galéria | Budapest
2011 Vizivárosi Galéria | Art Market Budapest
2010 Élesdi Művésztelep | Bernádi Ház | Marosvásárhely
2010 Élesdi Művésztelep | REÖK Palota | Szeged
2009 Absztrakt és Erotika | B55 Galéria | Budapest
2008
Art Factory Budapest | bridgeArt Fair Wynwood | Miami | USA
2008 Art Factory Budapest | ART NOW FAIR | New York | USA
2008 TIZENEGYES az Élesdi Művésztelep
kiállítása | Szombathelyi Képtár
2007 A kép közvetlensége | 10 éves az Élesdi Művésztelep | Ernst Múzeum | Budapest
2007 XI. Élesdi Művésztelep kiállítása | B55 Galéria | Budapest
2007 Ötven éves a Pécsi Modern Képtár | Válogatás új szerzeményeinkből
2001-2007 | BMMI Janus Pannonius Múzeum | Pécs
2006
10 éves a STRABAG Festészeti Díj | Ludwig Múzeum, Budapest
2006 Derkovits ösztöndíjasok kiállítása | Magyar Intézet | Stuttgart
2006 Homage to the 1956 Hungarian Revolution | Élesdi Művésztelep kiállítása | Európa Parlament | Strasbourg
2006 Torn Curtain Art Miami | Lincoln Theatre | Miami Beach | USA
TAGSÁGOK
Budapest Art Factory alapító tagja
Élesdi Művésztelep alapító tagja
Magyar Festők Társasága
MAMŰ
MŰVEK KÖZGYŰJTEMÉNYBEN
Janus Pannonius Múzeum – Modern Magyar Képtár, Pécs
Dunaújvárosi Főiskola kollégiumi épület, Dunaújváros