BADITZ Gyula szobrász, aki az ismert ősi anyagon, a fán keresztül keresi a Fényt. Ő tudja, hogy a valaha élő alapanyag begyűjtötte az életadó energiát. Alkimistakísérletein keresztül e rejtett misztérium újraélesztésén fáradozik. Fűrészel, farag, finomít és újra világít, majd a kiállított mű felidéz valamit a múltból, a halhatatlanságból, mint Jorge Luis Borges Paracelsusa, aki "Mielőtt eloltotta a lámpát és leült a kopott karosszékébe, begörbített tenyerébe öntötte az alig maroknyi hamut, s elsuttogott egy szót. A rózsa szárba szökkent."BADITZ legújabb művei erre a néhány sorra épülnek. Méhviaszt vagy kőolajat áramoltat egy rozsdamentes edényben, és az ősrobbanás előtti pillanatot idéző állapotot teszi láthatóvá az ezüst és valami Titok - mint Paracelsus elsuttogott szava - segítségével. A misztérium teljes, a kísérlet sikerült, a sík térré válik és a fotográfia ezüstje újradefiniálja a szobrászati teret. BADITZ emblematikus szobrászati nyelve a nagyméretű faszobor és relief, illetve folyadékáramlási kísérleteken alapuló művein túl kisplasztikában is kifejezésre jut.

BADITZ Gyula szobrász, aki az ismert ősi anyagon, a fán keresztül keresi a Fényt. Ő tudja, hogy a valaha élő alapanyag begyűjtötte az életadó energiát. Alkimistakísérletein keresztül e rejtett misztérium újraélesztésén fáradozik. Fűrészel, farag, finomít, és újra világít, majd a kiállított mű felidéz valamit a múltból, a halhatatlanságból, mint Jorge Luis Borges Paracelsusa, aki "Mielőtt eloltotta a lámpát és leült a kopott karosszékébe, begörbített tenyerébe öntötte az alig maroknyi hamut, s elsuttogott egy szót. A rózsa szárba szökkent."BADITZ legújabb művei erre a néhány sorra épülnek. Méhviaszt vagy kőolajat áramoltat egy rozsdamentes edényben, és az ősrobbanás előtti pillanatot idéző állapotot teszi láthatóvá az ezüst és valami Titok - mint Paracelsus elsuttogott szava - segítségével. A misztérium teljes, a kísérlet sikerült, a sík térré válik és a fotográfia ezüstje újradefiniálja a szobrászati teret. BADITZ emblematikus szobrászati nyelve a nagyméretű faszobor és relief, illetve folyadékáramlási kísérleteken alapuló művein túl kisplasztikában is kifejezésre jut.

 

1972 | Budapesten él és dolgozik

TANULMÁNYOK

1994-2000

Magyar Képzőművészeti Egyetem | szobrász szak | Budapest

DÍJAK, ÖSZTÖNDÍJAK

2003-2005

2006

Derkovits Gyula ösztöndíj

Római Magyar Akadémia Ösztöndíja

EGYÉNI KIÁLLÍTÁSOK

1999
2003

2007

2009

2014
2015 

Diploma kiállítás | Magyar Képzőművészeti Egyetem | Budapest
Dorottya Galéria | Budapest

Lengyel Intézet | Budapest

Fényérzékeny terület (BÖLCSKEY Miklóssal) | VILTIN Galéria | Budapest

Valamennyi valóság | Parthenón-fríz Terem | Budapest
No merci | VILTIN Galéria | Budapest 

CSOPORTOS KIÁLLÍTÁSOK

1999

 

2001

 

2002

2003


2005

2006

2007

2008


2009

 

2010

 

2011

2012

 

 

2013


2014 

Rendhagyó emlékezet | Szombathelyi Képtár | Szombathely

Hang | Nádasdy Kastély | Nádasdladány

Szobrászaton innen és túl | Műcsarnok | Budapest

Hol a pálma? | Görög-katolikus templom | Vác

Kunstverein Frauenbad | Baden | Ausztria

Plastica Dreams | Műcsarnok | Budapest
Art Fair 2003 | MEO Kortárs Művészeti Gyűjtemény | Budapest

Derkovits ösztöndíjasok beszámoló kiállítása | Ernst Múzeum | Budapest

B Galéria | Szeged

Derkovits ösztöndíjasok beszámoló kiállítása | Ernst Múzeum | Budapest

Tetszőleges lényeg | Szombathelyi Képtár | Szombathely
Kortárs magángyűjtemények | Godot Galéria | Budapest 

VIENNAFAIR | VILTIN Galériával | Bécs

Átlövés | VILTIN Galéria | Budapest

ArtDubai 2010 | VILTIN Galériával | Dubai

Art Fanatics - Kortárs magángyűjtemények 2 | Műcsarnok | Budapest

VIENNAFAIR | VILTIN Galériával | Bécs

ArtMarket Budapest | VILTIN Galériával | Budapest

Szemtől szemben | Francia Intézet | Budapest

Kecskeméti Acélszobrászati Szimpózium | Dóm tér | Szeged

Fazonigazítás | Limes Galéria | Komarno
Egész évben zárva vagyunk | Reök-palota | Szeged

SCulture |Art Market Budapest | Budapest 

MŰVEK GYŰJTEMÉNYEKBEN

 

Tesco Global International Training Centre | Szöul

Hard Rock Café | Budapest